Krvarenje iz hemoroida

Najčešći simptom i znak iz hemoroida je bezbolno krvarenje. Osoba s hemoroidom može primijetiti svijetlu crvenu krv na vanjskom dijelu stolice, na toaletnom papiru ili kapanju u WC.

Krvarenje se obično rješava bez liječenja. Unatoč tome, krvarenje s pokretom crijeva nikad nije uobičajeno i potrebno je otići liječniku. Dok su hemoroidi najčešći uzrok krvarenja koji je povezan s pokretom crijeva, mogu biti i drugi razlozi za krvarenje, uključujući

• upalne bolesti crijeva
  • infekcija
  • tumor

Saznajte više simptoma unutarnjih i vanjskih hemoroida u sljedećim slajdovima.

Hemoroidi i bol

Mnogi liječnici koriste sustav ocjenjivanja za kategoriziranje hemoroida u četiri faze:

• Hemoroidi prvog stupnja: Hemoroidi koji krvare, ali ne prolabiraju. To su blago povećani hemoroidi, ali oni ne izlaze izvan anusa.
  • Hemoroidi u drugom stupnju: hemoroidi koji prolabiraju i povlače se sami (sa ili bez krvarenja). Oni mogu izaći iz anusa tijekom određenih aktivnosti poput prolaska stolice, a zatim se vratiti natrag u tijelo
  • Hemoroidi trećeg stupnja: Hemoroidi koji prolabiraju i moraju se gurnuti natrag
  • Hemoroidi četvrtog stupnja: Hemoroidi koji prolabiraju i ne mogu biti gurnuti natrag u analni kanal. Četvrti stupanj hemoroida također uključuje hemoroide koji su trombozirani (koji sadrže krvne ugruške) ili koji privlače velik dio linije rektuma kroz anus

Simptomi prolabiranih unutarnjih hemoroida

Unutarnji hemoroidi prolabiraju kada im se krvne žile oteknu i prolaze iz svog položaja u rektumu kroz anus. U analnom kanalu, hemoroidi su izloženi traumi prolazne stolice, osobito tvrdih stolica povezanih sa zatvorom. Trauma može uzrokovati krvarenje, a ponekad bol kada stolica prolazi.
Prisutnost

• stolice
  • upale
  • konstantne vlage

može dovesti do analnog svrbeža (pruritus ani), a ponekad i stalnog osjećaja kao da ćete imati stolicu. Hemoroid se obično vraća u analni kanal ili rektum samostalno ili se može gurnuti unatrag s prstom, ali ponovno prolabira sa sljedećim pokretom crijeva.

Simptomi vanjskih trombozirnih hemoroida

Vanjski hemoroidi mogu se osjetiti kao izbočine na anusu, ali obično uzrokuju nekoliko simptoma koji su tipični za unutarnje hemoroide.
Vanjski hemoroidi mogu uzrokovati probleme kada u njim azaostan ekrvni ugrušak. To se naziva tromboza.
Tromboza vanjskog hemoroida uzrokuje analni grumenčić koji je:

• jako bolan
  • natečen
  • često zahtijeva liječničku pomoć

Trombozirani hemoroidi mogu nakon liječenje ostaviti ožiljaku obliku kože koja izlazi u anusu, tzv.kožni nabor. Povremeno je kožni nabor veliki, što može otežati analni higijenu (čišćenje) ili iritira anus