Što je pilonidalni sinus?

Primijetili ste neku kvržicu na području trtice koja traje već mjesecima? Boli vas «tu i tamo», povremeno se iz nje cijedi mali iscjedak, ali trpite. Nadate se da nije ništa opasno jer vam je neugodno otići liječniku.

Mjesta za sram tu zaista nema – niste jedini kojima se takva kvržica pojavila. Takvu kvržicu stručno nazivamo pilonidalni sinus ili pilonidalna cista.

Bez brige, mi znamo da vas je sram, strah, da vam je neugodno i da ste čuli razne savjete ( ako ste uopće s nekim razgovarali). Tu smo da vam pomognemo zato nas nazovite što prije jer što se prije javite liječenje će biti i kraće i lakše!

Koji su uzroci nastanka pilonidalnog sinusa?

Točan uzrok ovog stanja nije poznat, ali vjeruje se da je njegov uzrok kombinacija promjena hormona (jer se javlja nakon puberteta), rasta dlačica i trenja tkiva odjećom ili zbog dugotrajnog sjedenja.

Aktivnosti koje uzrokuju trenje, kao što je sjedenje, mogu usmjeravati rast dlačica na tom području da urastaju pod kožu. Tijelo dlačice prepoznaje kao strano tijelo te stvara imunološki odgovor. Ovaj imuni odgovor posljedično pak stvara cistu, to jest prazan prostor oko korijena dlačice.

Simptomi se javljaju postepeno i kreću se od nelagodnosti pri  sjedenju i bezbolnog curenja serozne ili sukravave tekućinei do  upale u trtičnom području regije (bol, crvenilo kože, curenje (dreniranje)  gnoja ili krvi sa otvora na koži, neugodan miris sadržaja). Bolovi sa  napredovanjem upale postaju jači, a nakon pražnjenja  šupljine (sinusa) se smanjuju. Epizode upale pilonidalnog sinusa se  tokom vremena javljaju sve češće, ponekad i nekoliko puta mjesečno. Kod  pacijenata koji nemaju bolove znak postojanja pilonidlnog sinusa mogu  biti tragovi sadržaja na donjem rublju koji su praćeni neugodom pri sjedenju.

Liječenje - konzervativno liječenje

Ako se pilonidalni sinus dijagnosticira rano, što znači da osjećate nelagodu,  ali nema nakupine gnoja, vjerojatno je da će vaš liječnik propisati uzimanje antibiotika širokog spektra koji učinkovito uništava široki raspon bakterija. Važno je shvatiti da to neće izliječiti sinusni trakt, ali će vam dati olakšanje od simptoma infekcije i smanjiti nelagodu. Vaš će liječnik preporučiti kontrole, redovito uklanjanje dlačica depilacijom, brijanjem ili laserom, a posebnu je pozornost tada potrebno posvetiti higijeni.

Ne postoji pokazatelj koji nam može reći hoće li se sinus ponovno inficirati. S obzirom da postoji kontakt putem otvora na sinusu, češće se sinus ponovno inficira stoga većinom savjetujemo operaciju iako je sinus u “mirnoj” fazi.

Liječenje - kirurško liječenje

Ako se pilonidalni sinus dijagnosticira u fazi upale, bit će potrebno najprije evakuirati gnoj radi smanjenja simptoma i liječenja infekcije. Liječnik će to napraviti postupkom zarezivanja kože (incizija) uz lokalni anestetik. Tijekom postupka najprije će ukloniti dlačice, a zatim krv i gnoj iz apcesa. Daljnji pristup previjanju je individualan, preporučamo moderne obloge, a odlične rezultate u ubrzanju cijeljenja rane i smanjenju boli postižemo primjenom PRP-a.

Kad se upala smanji, preporuča se operativni zahvat kojim se uklanja cista i sprječava buduća upala

Ako imate ponavljajući pilonidalni sinus ili ako imate više od jednog sinusnog trakta, vaš će liječnik preporučiti kirurški zahvat, bez obzira što sinus nije upaljen. Naime, ovakvo stanje je visokorizično za daljnji nastanak komplikacija i produženo cijeljenje. Prvo ćete dobiti lokalni anestetik. Zatim, kirurg će otvoriti lezije, uklanjajući sav neadekvatan sadržaj. Nakon što je ovaj postupak završen, kirurg odlučuje o načinu zatvaranja rane. Postoji mogućnost da se rana ostavlja otvorena da cijeli takozvanim sekundarnim cijeljenjem, a u nekim slučajevima će ranu djelomično zašiti.

Nakon operacije, liječnik će vam objasniti kako ćete previjati ranu i preporučiti brijanje novonaraslih dlačica. Ovisno o težini i vrsti liječenja, pilonidalni sinus će zarasti za 4 – 10 tjedana.

Lasersko liječenje pilonidalnog sinusa

U našoj poliklinici izvodimo liječenje pilonidalnog sinusa laserskim putem.

U sam sinus se uvodi sonda koja termalnom energijom sklerozira sinus. Prednosti ove metode su:

• nema rezanja tkiva, a posljedično tome ni dugotrajnog previjanja
  • zahvat se izvodi u lokalnoj anesteziji
  • oporavak i zaraštavanje očekujemo za mjesec dana, u međuvremenu se možete normalno kretati i obavljati svakodnevne aktivnosti

Komplikacije

Koje su komplikacije povezane s pilonidalnom sinusnom bolesti?

Postoji niz komplikacija koje mogu nastati zbog pilonidalnog sinusa. Najčešće je to infekcija rane te ponavljanje nastanka pilonidalnog sinusa čak i nakon operacije.

Znakovi da je rana inficirana su:

• jaka bol na području pilonidalnog sinusa
  • oteklina
  • temperatura od 38 °C ili više
  • krv i gnoj koji izlaze iz rane
  • neugodan miris koji dolazi iz rane

Za dodatne informacije ili rezervaciju termina pregleda, javite nam se telefonski ili putem kontakt obrasca. Cjenik naših usluga možete pogledati ovdje.