Liječenje hemeoroida: prehrana

Osobe s hemoroidima trebale bi omekšati stolicu povećanjem vlakana u prehrani.
Vlakna se nalaze u brojnim namirnicama, uključujući

• svježe i sušeno voće
  • povrće
  • žitarice

Općenito, preporuča se 20 do 30 grama vlakana dnevno, dok prosječna prehrana sadrži manje od 15 grama vlakana. Dopunska vlakna poput sljedećeg:

• indijskog trputca (psyllium)
  • metilceluloza
  • kalcijev polikarbofil

također se mogu koristiti za povećanje unosa vlakana. Preporuča se korištenje sredstava koja mogu omekšati stolicu te povećano ispijanje tekućina.

Liječenje hemoroida: bezreceptni lijekovi

Bezreceptni lijekovi ( na engl. over the counter, OTC) su lijekovi koji se „na slobodno“, bez recepta mogu kupiti u ljekarnama. Proizvodi koji se koriste za liječenje hemoroida su dostupni kao:

• masti
  • kreme
  • gelovi
  • čepići
  • pjene
  • jastučići

Kada se koristu oko anusa, masti, kreme i gelovi trebaju biti primijenjeni u tankom sloju. Kada se primjenjuju na analni kanal, ti proizvodi bi trebali biti umetnuti s prstom ili posebnom cjevčicom koja sa strane može imati i rupice radi učinkovitije aplikacije. Supozitoriji ili pjene nisu učinkovitiji ood masti, krem ili gelova.

Liječenje hemoroida: Sitz kupke

A sitz bath refers to sitting in a few inches of warm water three times a day for 15 to 20 minutes. A sitz bath may help decrease the inflammation of hemorrhoids. Drying off the anal area completely after each sitz bath is important for minimizing moisture that irritates the skin surrounding the anus.

Liječenje hemoroida: sklerozacija

Sklerozacije je jedana od najstarijih oblika liječenj ahemoroida. Tijekom skleroterapije sklerozantno sredstvo se uštrcava u bazu hemoroida.
Vena trombozira, dolazi do procesa inflamacije u kojem se organizam brani te se stvara ožiljak. Skleozacijom se hemoroid stisne. Procedura se izvodi u lokalnoj anesteziji, a bol se može nakon postupka te prestaje sljedeći dan. Simptomi hemoroida se ponovno javljaju nakon nekoliko godina i mogu biti potrebni dodatni postupci. tromboza, Sclerotherapy is one of the oldest forms of treatment for hemorrhoids.

Liječenje hemoroida: podvezivanje gumi ligaturama

Princip ovog postupka je da se hemoroid obuhvati gumicom te stegne. Na taj način se prekida cirkulacija te hemoroid otpada, a na mjestu hemoroida se stvara ranica koja cijeli ožiljkom.

Sličnu proceduru je opisao oko 460 g.p.n.e Hipokrat:
“I hemoroide…..može izliječiti tako da se prihvate s iglom i onda zavežu s jako tankim vunenim koncem koji se ne odvezuje dok ne otpadnu; uvijek se ostavi jedan i kad se pacijent oporavi neka stavlja crni kukurijek“ .

Danas korstimo suvremeniji postupak, a ligatura se može koristiti za liječenje hemoroida svih stupnjeva te može biti učikovitija od sklerozacije. Simptomi hemoroida se mogu ponovno pojaviti nakon nekog vremena, a mogu se ukloniti ponovnim podvezivanjem.

Najčešća komplikacija podvezivanja je bol. Od komplikacija su mogući blago krvarenje ili bakterijska infekcija.