Dijagnoza i liječenje

Većina pojedinaca koji imaju hemoroide otkriju ih nečim od sljedećeg:

• osjećaj grudice vanjskog hemoroida kada se obriue nakon stolice
  • primjećujući kapljice krvi u WC školjci ili na toaletnom papiru
  • osjećaj prolaska hemoroida kroza anus nakon defekacije

Liječnik postavlja dijagnozu i na temelju pažljivog pregleda anusa i analnog kanala. Cilje pregleda je dijagnosticiranje vrste hemoroida, no još važnije: isključiti druge uzroke koji mogi imati simptome slične hemoroidima, no zahtjevaju drugačije liječenje. Te bolesti mogu biti:

• analne pukotine (analne fisure)
  • fistule
  • dermatološke perianalne bolesti
  • infekcije
  • tumori

Posjet liječniku zbog hemoroida
Mnogim ljudima je neugodno ići svojim liječnicima zbog hemoroida što je vjerojatno razlog zašto se procjenjuje da samo 4% ljudi zatraži liječničku pomoć iako 75% od nas ima poteškoća zbog povećanih hemoroida u nekom trenutku. Unatoč neugodnosti, hemoroidi se uvijek moraju profesionalno pregledati. Liječnički pregled će omogućiti učinkovito liječenje, a također će isključiti i ozbiljnije uzroke za vaše simptome.
Kada posjetite svog liječnika, od vas će vjerojatno biti zatraženo da opišete svoje simptome. Liječnik će obaviti pregled kako bi vidio je li vaš anus upaljen, te jesu li prošireni hemoroidi prisutni.
Liječnik će željeti znati jeste li pronašli krv u stolici, te vas može uputiti na endoskopski pregled (kolonoskopiju).Tijekom digito-rektalnog pregleda liječnik će prstom opipati unutrašnjost anusa.
Sjetite se da su, iako ovo može biti malo neugodno i neudobno, hemoroidi obično bezbolni. Također, vaš liječnik je naviknut brinuti o ovakvom problemu, te će uložiti sav napor i znanje kako bi pregled protekao što bezbolnije.
Ako vam se čini da imate povećane hemoroide, liječnik će vjerojatno preporučiti proktoskopiju. Tijekom proktoskopije, upotrijebiti će se kratka cijev sa svjetlom koja će liječniku omogućiti da vidi proširene hemoroide i odredi njihovu veličinu. Također, ovaj postupak je obično bezbolan.

Kako prepoznati unutarnje hemoroide

Dijagnoza unutarnjih hemoroida se lako postavlja ako oni prolabiraju iz anusa. Digito-rektalni pregled je ovdje svejedno potreban jer iako može utvrditi postojanje hemoroida visoko u analno kanalu više pomaže u isključivanju tumora koji mogu nastati u ovom području.
Temeljitiji pregled unutarnjih hemoroida se radi vizualno anoskopom koji je sličan proktoskopu, samo što je manji. Bez obzira na hemoroide, ukoliko osoba kaže da je bilo krvi u stolici treba se učiniti pregled debelog crijeva iznad rektuma (kolonoskopija) da bi se isključili drugi uzroci krvarenja osim hemoroida kao što su:

• Karcinom kolona
  • Polipi
  • Upalne bolesti crijava (kolitis)

Kako prepoznati vanjske hemoroide

Vanjski hemoroidi se pojavljuju kao kvržica i / ili tamno područje oko anusa. Ako je kvržica natečena, sugerira da je hemoroid tromboziran. Međutim, svaku kvržicu treba pratiti i ne smije se pretpostavljati da je hemoroid jer postoje maligne bolesti analnog područja koji se mogu u prvi mah izgledati kao vanjski hemoroidi

Kako liječiti hemoroide?

Liječenje povećanih hemoroida je važno, jer imaju tendenciju da se pogoršavaju tijekom vremena. Hemoroidi se liječe raznovrsnim mjerama, uključujući dijetu, te raznim bezreceptinim lijekovima kao što su

• kreme
  • losioni
  • gelovi
  • jastučići