Što je HBOT?

Hiperbarična oksigenoterapija (HBOT) je medicinski postupak koji se provodi u hiperbaričnoj komori (barokomori).

To je metoda liječenja gdje se udiše 100% kisik u uvjetima povišenog tlaka. U takvim uvjetima kisik se otapa u krvi te na taj način u većim količinama dospjeva do onih tkiva koja inače nisu dovoljno zasićena kisikom.

Hiperbarična oksigenoterapija se koristi već godinama u liječenju velikog broja bolesti, a većina njih u podlozi ima nedostatak kisika (hipoksiju). Može se provoditi u višemjesnim ili jednomjesnim barokomorama.

U našoj poliklinici HBOT se provodi u jednomjesnoj barokomori renomiranog američkog proizvođača Sechrist. U ovakvoj komori tretman je u potpunosti prilagođen pacijentu, postupak je udoban, bezbolan, a pacijent cijelo vrijeme može komunicirati s osobljem.

Indikacije

Liječenje hiperbaričnom oksigenoterapijom po suvremenim smjernicama preporuča se za sljedeće dijagnoze:

(napominjemo da se putem uputnice HZZO mogu liječiti samo neke od ovih bolesti, za više informacija nam se javite)

Kontraindikacije

Postoji nekoliko bolesti ili stanja pri kojima je primjena hiperbarične oksigenoterapije otežana ili kontraindicirana. Apsolutna kontraindikacija je pneumotoraks. Ostale kontraindikacije procjenjuje liječnik pri prvom pregledu.

One mogu uključivati:

• Emfizem
  • Infekcije gornjih dišnih puteva, astma
  • Asimptomatske promjene na RTG snimci pluća
  • Raniji operativni zahvati u prsištu ili u srednjem uhu
  • Nekontrolirana visoka vrućica
  • Konvulzijski poremećaji
  • Neliječene zloćudne bolesti

… druge eventualne kontraindikacije utvruđuju se na prvom pregledu prije početka HBOT.
Povišeni krvni tlak (iznad 140/80 mmHg) je relativna kontraindikacija što znači da osoba može bolovati od povišenog krvnog tlaka, ali on mora biti reguliran lijekovima te pri ulasku u barokomoru ne smije biti iznad 140/80 mmHg.

Što je potrebno za ulazak u barokomoru (priprema)

Prvi pregled prije početka hiperbarične oksigenoterapije je obavezan i tijekom njega utvrđujemo postoje li ikakve kontraindikacije za početak tretmana, a pacijent se upoznaje sa postupkom liječenja. Na prvi pregled je potrebno donijeti rendgen nalaz (RTG) srca i pluća ne stariji od 6 mjeseci, nalaz spirometrije te ostale nalaze!!!

Tijekom pregleda razjašnjavaju se sve nedoumice vezane uz liječenje u barokomori.

Postupak dobivanja HZZO uputnice

Indikaciju za liječenje hiperbaričnom oksigenoterapijom utvrđuje isključivo doktor specijalist iz ugovorne bolničke zdravstvene ustanove. Na osnovu specijalističkog nalaza pacijentima uputnicu izdaje izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite.
Uputnica se izdaje za D1 ambulantno liječenje – šifra djelatnosti 2200000