Što su hemoroidi?

Hemoroidi su nakupina krvnih žila i mekog tkiva u anusu i donjem rektumu. Rektum je zadnji dio debelog crijeva, a anus je zadnji dio probavnog trakta u kojem se nalazi stolica prije nego što izlazi iz tijela.

Što uzrokuje probleme s hemoroidima

Iako većina ljudi misli da su hemoroidi abnormalna pojava, svatko ih ima. Hemoroidi pomažu kontrolirati pokrete crijeva. Hemoroidi uzrokuju probleme i mogu se smatrati abnormalnim ili bolešću samo kada se hemoroidne nakupine žila povećaju.

Vjeruje se da prehrana ima veliki utjecaj na izazivanje i sprječavanje hemoroida. Ljudi koji pretežno kunzumiraju hranu bogatu vlaknima u manjem su riziku da će dobiti hemoroide, dok oni koji preferiraju prehranu s jako prerađenim namirnicama imaju veći rizik od hemoroida.

Simptomi hemoroida

Najčešći simptom i znak iz hemoroida je bezbolno krvarenje. Osoba s hemoroidom može primijetiti svijetlu crvenu krv na vanjskom dijelu stolice, na toaletnom papiru ili kapanju u WC.

• Krvarenje iz hemoroida
  • Hemoroidi i bol
  • Simptomi prolabiranih unutarnjih hemoroida
  • Simptomi vanjskih trombozirnih hemoroida

Kako liječiti hemoroide?

Mnogim ljudima je neugodno ići svojim liječnicima zbog hemoroida što je vjerojatno razlog zašto se procjenjuje da samo 4% zatraži liječničku pomoć, iako 75% ljudi ima poteškoća zbog povećanih hemoroida u nekom trenutku. Unatoč neugodnosti, hemoroidi se uvijek moraju profesionalno pregledati. Liječnički pregled će omogućiti učinkovito liječenje, a također će isključiti i ozbiljnije uzroke za vaše simptome.

• Posjet liječniku zbog hemoroida
  • Kako izliječiti unutarnje hemoroide: dijagnoza
  • Kako izliječiti vanjske hemoroide: dijagnoza
  • Kako liječiti hemoroide?

Liječenje hemoroida

• Liječenje hemoroida: prehrana
  • Liječenje hemoroida: bezreceptni lijekovi
  • Liječenje hemoroida: sklerozacija
  • Liječenje hemoroida: podvezivanje gumi ligaturama

Liječenje hemoroida laserom: Laserska hemoroidoplastika (LHP)

Lasersko uklanjanje hemoroida je trenutno najsuvremenija metoda liječenje hemoroida, dostupna i u našoj poliklinici.

• procedura je kratka – do 15  minuta
  • bezbolan postupak/izvodi se uz anesteziju
  • radi se ambulantno/nije potrebno noćenje
  • brzi oporavak
  • brzi povratak dnevnim aktivnostima

Analna fisura

Analna fisura plitka je raspuklina na sluznici anusa. Fisura počinje odmah s unutrašnje strane analnog otvora te se proteže 0,5 do 2 cm duž analne stijenke.

Analna fisura je izrazito bolna. Istiskivanje stolice je nadražuje te mišići analnog sfinktera na analnom otvoru mogu reagirati tako da se počnu grčiti. Ovi kombinirani učinci uzrokuju iznimnu bol, koja se još pogoršava ako su stolice tvrde ili vode­naste.

• Simptomi
  • Liječenje
  • Trebam li se pripremiti za zahvat?
  • Kako se ponašati nakon zahvata?

Pilonidalni sinus

Pilonidalni sinus je mala cista ili apsces koji se javlja u rascjepu na vrhu stražnjice. Pilonidalni sinus obično sadrži dlačice i sekret. Može uzrokovati jaku bol i često se može inficirati. Ako postane inficiran, može izlučivati gnoj i krv te imati neugodan miris.

Pilonidalni sinus se češće javlja kod muškaraca mlađe životne dobi te kod ljudi koji puno sjede.

• Koji su uzroci nastanka pilonidalnog sinusa?
  • Kako se liječi pilonidni sinus?
  • Komplikacije
  • Reference

PRP u liječenju pilonidalnog sinusa

PRP je skraćenica za platelet rich plasma, to jest plazmu bogatu trombocitima. Naime, trombociti (jedna vrsta krvnih pločica) su ključan čimbenik u regeneraciji mekog tkiva i kosti jer sadrže brojne faktore rasta. Plazma (tekući dio krvi u kojem su stanice) sadrži sve potrebne faktore za život stanica.

Posebnim postupkom (centrifugiranjem) iz krvi odvajamo krvne pločice i plazmu te dobivamo plazmu bogatu trombocitima, to jest PRP. Da bi ovakav pripravak bio spreman za kliničku uporabu dodatno se obogaćuje trombinskim serumom te ponovno centrifugira.